Crossfit Terimleri Sözlüğü – Kingsbox Türkiye

Crossfit Terimleri Sözlüğü

Crossfit, bünyesinde birçok spor hareketini barındıran bir antrenman türüdür. Son yıllarda ciddi anlamda yükselişe geçen bu antrenman türü, hem kadınlar hem de erkekler tarafından benimsenmiş durumda. Kendine özgü spor salonları olan Box’larda çalışılan bu spor için çok çeşitli terimler kullanılıyor. İşin içinde olmadan anlamanız mümkün olmayan bir dile dönüşen crossfit terimleri sözlüğünü sizler için hazırladık.

Crossfit Terimleri

  • BOX: Crossfit salonları için kullanılan terimdir. Hangi Box’da çalışıyorsun şeklinde sorulara maruz kaldığınızda hazırlıklı olun 🙂
  • WOD: Work Out of the Day, günün çalışma programı da denir. Genellikle çalıştığınız Crossfit Box salonunda tahtaya yazılır ve buradan takip edilebilir.
  • BW: Vücut ağırlığı ile yapılan antrenmandır.
  • C&J: Clean and Jerk adı verilen bu hareket, olimpik ağırlıklar kullanılarak kaldırma ve silkme ile tamamlama hareketidir.
  • SNATCH: Snatch olimpik ağırlığı hızla yerden alıp, kafanızın üzerine kaldıma hareketidir. Kollarınız düz olmalıdır.
  • C2B (CHEST TO BAR): Pull-up hareketini yaparken göğsünüzün bar hizasına kadar çekilmesidir.
  • BURPEE: Vücut ağırlığının kullanıldığı bu harekette, ayakta durarak başlanır. Tüm hareket hızlı bir şekilde durmadan yapılır. Ayakta durma pozisyonundan şınav pozisyonuna geçilir, şınavın ardından bacaklar çekilir çömelme haline geçilir ve tekrar ayağa kalkarak zıplanır. Ciddi bir efor yaratan bu hareket için nefes önemlidir.

Kingsbox crossfit ekipmanları terimler

  • OHS (OVER HEAD SQUAT): Barın baş üzerinde tutularak yapılan squat hareketidir.
  • 1RM (REPUTATION MAKS): Tek seferde kaldırabildiğiniz maksimimum ağırlıktır.
  • CHIPPER: Birden fazla hareketin arka arkaya yapılarak, arada boşluk verilmeden tamamlanmasıdır.  Bu set sadece bir kere uygulanır.
  • TABATA: 10 saniye dinlenme aralıkları ile, 20 saniye içinde maksimum çaba ile yapılan hareketlerin bütünüdür.
  • STRENGTH and CONDITIONING WODS: Kuvvet ve Kondisyon hareketlerinden oluşan antrenman bütünüdür.
  • UNBROKEN : Tek seferde mümkün olan en yüksek sayıda hareketi çıkartmak için yapılan antrenmandır.
  • K2E (KNEE TO ELBOW): Bir pull-up bara asılarak, dizleri dirseklere çekerek yapılan karın egzersizi hareketidir.
  • TNG (TOUCH and GO): Genelde lifting hareketlerinde, ağırlık barı yere temas ettirip hiç bekleme yapmadan harekete devam etme anlamına gelen antrenman hareketidir.
  • METCON (METABOLIC CONDITION): Metabolik antrenman tekniği demektir.
  • HSPU (HAND STAND PUSH UP): Amuda kalkarak kalçayı duvara yaslayıp, kendi bendeninizi yukarı ittirme hareketidir. Burada kafanızın altına Ab Mat yerleştirebilirsiniz.
  • GHD (GLUTE-HAMSTRING DEVELOPER): Gluteus ve hamstring kaslarının çalışmasını sağlayan  antrenman ekipmanıdır.

kingsbox atlama ipi

  • D.U (DOUBLE UNDER): Atlama ipini, sıçrama sırasında ayaklarınızın altından iki kere geçirerek yapılan ip atlama tekniğidir.
  • GROUND TO OVERHEAD: Push press, over head squat  ya da Clean and Press hareketleri yapılırken kullanılan terimdir.
  • ME (MAXIMUM EFFORT): Maksimum güç sarf edilerek yapılan setlerdir.
  • ON 45 SEC: Yeni bir seti tamamlamak ve setler arasında dinlenmek için 45 saniyeniz var demektir.
  • AFAP (AS FAST AS POSSIBLE): Hareketleri mümkün olan en çabuk sürede bitirmek anlamına gelir.
  • AMRAP (AS MANY ROUNDS AS POSSIBLE): Belirli bir süre içinde mümkün olan en çok tekrar sayısını yapmaya çalışmak anlamına gelir.
  • EMOM (EVERY MINUTE ON THE MINUTE): Her bir dakika içinde yapılan antrenman demektir. Örneğin seti 30 saniyede tamamlarsan geriye kalan 30 saniye dinlenerek tekrar harekete başlıyorsunuz. Yani 1 dakika içinde isterseniz hareketi 10 saniyede tamamlayın isterseniz 30 saniyede; 1 dakikaya tamamlamak için geriye kalan sürede dinleniyorsunuz.
  • TT (TIME TRIAL ): Süre ya da mesafe üzerine yapılan yarışlarda kullanılan bir crossfit terimidir. Kişi kendi derecesini kırmak için kendi kendi ile yarışır.

kingsbox crossfit ekipmanları satış

  • SI (SHORT INTERVAL): Kısa zaman aralığı anlamına gelir.
  • LI (LONG INTERVAL): Uzun zaman aralığı anlamına gelir.
  • PB (PERSONEL BEST): Belirli bir antrenmanda elde edilen en iyi kişisel derecedir.
  • PR (PERSONEL RECORD): Belirli bir antrenmanda kişinin kendi rekorunu kırmasıdır.

 

  1. Pingback: 6 Temel Kettlebell Hareketi ile Güç Kazanın - Kingsbox Türkiye

  2. Pingback: Kettlebell Antrenmanı Temel Hareketleri ile Güç Kazanın - Kingsbox Türkiye

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.